Tidsgrensen for økten er i ferd med å gå ut på grunn av inaktivitet. Klikk på OK for å forlenge tiden i ytterligere 120 minutter.
E-handelsløsninger som er skreddersydde etter dine behov
Witre har et bredt utvalg av ulike e-handelsløsninger for å hjelpe deg med å forenkle og automatisere innkjøpsrutiner.
Vi har flere fungerende løsninger med store og små kunder. Hvert selskap er imidlertid unikt, la oss finne den beste løsningen for dine spesifikke behov.
Punch-out
Ditt innkjøpssystem er direkte koblet til vår webshop. Du får tilgang til alle dine avtalte produkter og priser i sanntid.
E-Katalog
Vi setter opp og tilpasser vårt sortiment til ditt innkjøpssystem med de funksjonene og den støtten du er vant til.
Webbshop
Søk opp og sammenlign produkter enkelt. Du kan lage dine egne handlelister, få ordrehistorikk, velge leveringsadresser osv.
Hva er Punch-out?
PunchOut refererer til koblingen mellom bedriftens innkjøpsmiljø og nettløsningen til deres leverandører. Dette tillater bedrifter å få direkte tilgang til leverandørenes nettsteder, hvor de kontraktsmessige vilkårene og betingelsene de har forhandlet seg frem (pris, fraktkostnader osv.), og overføre innkjøpsordrer til deres eget innkjøpssystem.
Som en elektronisk katalog som tilhører det store utvalget av e-innkjøpsløsninger, er Punch-Out per definisjon en del av en prosess som digitaliserer kommersielle transaksjoner mellom selskaper og deres leverandører, og mer spesifikt den første fasen av Procure to Pay (P2P) ) prosess: produktvalg.
Seks fordeler med Punch-out
Som med e-innkjøp sentraliserer og automatiserer PunchOut interaksjoner mellom brukere, innkjøpsavdelinger og leverandører, og mer generelt optimaliserer prosessen med å søke etter produkter.
- 1. Spare penger
Kostnaden for en standard transaksjon er beregnet til å være NOK 800 i gjennomsnitt, og kostnaden for en transaksjon utført gjennom en elektronisk katalog, for eksempel en PunchOut, er rundt NOK 560. Denne besparelsen på NOK 240 forklares takket være den automatiserte prosessen og reduserte arbeidskostnader. Hvis denne besparelsen brukes på hver bestilling som legges inn, vil den potensielle økonomiske gevinsten for bedrifter vise seg å være betydelig.
- 2. Delegering av vedlikehold og rapportering
Med PunchOut er leverandørene ansvarlige for å publisere og oppdatere informasjonen i katalogen, i samsvar med kontraktsvilkårene. Dette gjør at innkjøpsteam kan spare betydelig tid ved å delegere disse tidkrevende oppgavene. Leverandører kan også implementere nøyaktig rapportering, noe som gjør det mulig for bedrifter å bedre kontrollere innkjøpene sine.
- 3. Tilgang til nøyaktig informasjon
Siden den er koblet til leverandørinformasjonssystemet, gir PunchOut en svært stor mengde detaljert informasjon (tilgjengelighet, rabatter, fraktkostnader etc.). Risikoen for feil reduseres fordi oppdateringsprosessen ikke lenger krever menneskelig inngrep.
- 4. Bedre kontroll over utgiftene
Takket være PunchOut drar bedrifter systematisk fordel av gunstige priser på forhandlede produkter. Innkjøp forenkles og sentraliseres gjennom én enkelt løsning, noe som gjør det mulig for bedrifter å kontrollere utgiftene sine bedre.
- 5. Optimalisert brukeropplevelse
PunchOut tilbyr en utmerket brukeropplevelse fordi grensesnittene er basert på e-handelssider: automatisk pålogging, optimert søkemotor, dynamisk produktforslag, lister over favoritter, registrering av tidligere bestillinger osv. Navigasjonen er sømløs og intuitiv, akkurat som dine favoritt-B2C-sider.
- 6. Forbedret produktivitet
Siden et stort flertall av oppgavene enten er automatisert eller utført av leverandører, ser innkjøpsteamene økt produktivitet og kan fokusere på oppgaver med større verdi.
Hvordan fungerer e-katalogen?
Vi lager en e-katalog etter dine behov. Du velger i vårt produktsortiment. Vi setter opp og tilpasser e-katalogen til ditt system med de funksjonene og støtten du er vant til. Du velger selv hvilke produkter som skal inkluderes i din katalog og ev. tillegg som f.eks produktklassifisering som vi skreddersyr for din bedrift.
Punch-Out vs E-katalog
PunchOut, kjent som "dynamisk"
Som forklart tidligere er dette et grensesnitt mellom selskapets innkjøpsløsning og leverandørens utsalgsside. Fordi det er en dynamisk katalog, oppdateres informasjonen i sanntid (lagermengder, leveringstider, tekniske og transaksjonsdokumenter, nye produkter, utvidelse av produktspekteret, erstatningsprodukter etc.). Leverandøren er ansvarlig for eventuelle løsningsrelaterte aspekter (publisering, oppdateringer, rapportering etc.)
Den vertsbaserte katalogen, kjent som "statisk"
Dette er et CSV-dokument (eller tilsvarende) sendt av leverandøren og arkivert i innkjøpssystemet til selskapet eller dets tjenesteleverandør (markedsplasser). Fordi det er en statisk katalog, er selskapet ansvarlig for overvåking og oppdatering av data, rapportering mm.
Er du interessert i å vite mer?
Har du spørsmål eller bekymringer om e-innkjøp? Kontakt oss, vi har ekspertisen og erfaringen og for å hjelpe din bedrift.